Najonal Brannøvelse 2015

Tirsdag 15. september deltok Dusavik barnehage på Nasjonal Brannøvelse. Dusavik barnehage gjennomfører 4 brannøvelser i året, som barna deltar på. Vi øver på ulike ting hver gang.

Den første øvelsen dette barnehageåret var den Nasjonale Brannøvelsen, da øvet vi på å gå til møteplassen vår. På denne øvelsen brukte vi ikke alarmen, fordi det kan være veldig skremmende for de nye barna, men vi forklarer at dersom brannalarmen går, så skal barna gå sammen med de voksne til sin avdelings møteplass - under rognebærtreet, oppe ved porten, på toppen av rutsjebanen og ved de store steinene.

Ellers så øver vi på å evakuere når vi spiser, ut fra hemsen, og i ei prosjektuke, når barn og voksne er sammen på ulike avdelinger i prosjektgruppene.

Ungene lærer at de skal stoppe med det de holder på med, og gå rolig til møteplassen. Dette blir de gode på med øvelse.

Deltakerbevis på Nasjonalbrannøvelse 2015