Barnehagedagen 2014

I dag tirsdag 18. mars er det den nasjonale Barnehagedagen. Tema for dager har vært; Jeg har noe å si!

Vi startet planleggingen av dagen sist uke. Hver avdeling skulle bli enige om en middagsrett de ønsket denne dagen. Da hele barnehagen var samlet til fellessamling sist fredag, fortalte hver avdeling hva de skulle lage til fellesmåltidet i dag. Lasagne, Kyllingkjøttboller med grønnsaker og spaghetti, pannekaker og spaghetti med kjøttdeig og ost var det barna hadde valgt.

i dag har ei gruppe med barn og voksne fra ulike avdelinger laget de forskjellige rettene.

Vi laget stående buffet på fellesrommet, slik at barna kunne komme og velge det de hadde lyst å spise. Dette er noe de synes er veldig kjekt, og de spiser ekstra godt, de gangene vi har buffet.

Hver avdeling har snakket om hvor viktig det er at barna blir hørt. Det er viktig at alle forteller hva de liker og hva de ikke liker. De fleste avdelingene laget en "lov" som skulle gjelde på deres avdeling, med regler for hva vi må gjøre for at vi skal ha det hyggelig sammen.

Det ble også konkludert med at barna er de viktigste i barnehagen, uten dem ingen barnehage!