Tøys og tull (førskolebarna) har magisk samling

Barna på Tøys og tull har fått være med på en reise i havet. Mariann har hatt en magisk samlingstund med musikk og masse undring. Barna skulle få kjenne i en magisk eske og finne en ting, denne skulle plasseres i "havet"

Mariann og Catrine har hatt en magisk samlingstund med musikk og masse undring. Barna var medvirkende med innspill og Mariann var Havets dronningkonge og fikk hjelp av ett og ett barn til å trekke (fra en magisk eske) opp forskjellige fisk, skjell m.m som hørte til i havet. Barna fikk vise og fortelle om hva de fant til de andre. Deretter ble de plassert i havet der de selv mente de skulle bo/leve. Målet med denne samlingen er å lære om hva som bor i havet, skape undring, nysgjerrighet og at det skjer noe magisk. Behagelig musikk ble spilt i bakgrunnen og forskjellige lyskilder lager en rolig og fin stemning. Barna fikk også tegne og skal lage til en innvitasjon til Bamsebu barnehage. Vi har invitert dem med til forestilling med  " Eskilbalanse" og hans medspiller. De skal opptre for oss i Vardeneset kirke 1. april. Forestillingen heter Plasten og havet. Vi gleder oss. Tema som Tøys og tull har i prosjekt nå, bygger videre opp med tur til byen, fiskekummene, forsøpling m.m.