Førskolebarn til Vardenesetskole treffes i Dusavik barnehage

I dag inviterte Dusavik barnehage alle barn i nærliggende barnehager til en aktivitetsdag for barn som begynner på Vardeneset skole. Alle var samlet i ute i AMFIET og fikk lage sin egen navnelapp til å klistre på vesten sin. Det ble vist ett lite dramastykke med en hummer og en krabbe. Tema er venner og det å hjelpe hverandre.

Mariann hadde regien på dramatiseringen og fortalte levende om hva plasten gjorde med havet, fiskene og alle dyrene i havet. Hva vi bør gjøre for å redde fiskene. Barna deltok med spørsmål og gode svar og forklaringer.

Det ble sunget flere sanger og en fisker kom på besøk og spilte gitar for alle barna. Til slutt klarte fiskeren å fange en fisk og inne i magen på denne fisken var det mye PLAST!!!

En fantastisk dag med kjekke aktiviteter, latter og sang.

Etterpå ble det spist medbrakt mat ute.

TAKK TIL ALLE SOM FIKK ANLEDNING TIL Å STILLE OPP DETTE VIL VI GJØRE IGJEN  ;)

33 barn og 8 voksne